On ollut vähän inspiraatio-ongelmia.. nimittäin päivitellä tätä blogia. Mulle on tainnut käydä se, että kun on tarpeeksi pitkään päivittämättä, niin se vähän niinkuin "unohtuu" ja on helppo siirtää kirjoittelu aina vaan siihen kuuluisaan seuraavaan päivään. Viimeksi siis olin kehumassa Miinan näyttelysuoritusta... No nyt on aksaaminen taas alkanut ja Jaakon treenit - ja kisaaminenkin taas. Eli ollaan palattu "takaisin arkeen" . Nellille teki erittäin hyvää tuo vajaan kahden kuukauden agilitytauko. Se on tosi taitava ja kuuntelee ihan älyttömän hyvin. Tänään kun oltiin omissa kisoissa, niin teki just niinku mä sitä vein, ja kakkosradalla, missä mä sähläsin oikeen olan takaa, niin ei siltikään tehnyt niitä omia valintoja VAAN musta jopa tuntui, että se odotti mun käskyä. Oli kyllä tosi hauskaa kisata pitkästä aikaa ja vaikka tulokset oli hyppäriltä hyl ja agiradalta kaamee vitonen, niin jäi hyvä maku kisaamisesta.
Miina vaihtoi treeniryhmää nyt syksyllä. Päästiin Heidin ryhmään ja täytyy sanoa, että Heidillä oli kyllä paljon asiaa meille. Aiheesta. Mähän en oo Miinan kanssa tehnyt juuri ollenkaan töitä, se kun on vähän sellainen herkkis, et jos mä kiellän radalla tms. niin alkaa rauhoitella ja haistelee maata tai yksinkertaisesti lähtee tilanteesta pois (=karkaa radalta). Kontakteja ollaan treenattu ja sen kyllä huomaa. sinne se sinkoilli minkä ehti palkan toivossa. MUTTA asia, mistä mä oon iloinen, on se, että Miina "oppi" pujottelemaan viime keskiviikkona. Tai mä sain seistä jo lähes suorassa.

Jaakon treeneissä on mennyt hyvin. Lähinnä Jaakko on antanut palautetta mun radanlukutaidottomuudesta, ei niinkään muusta tekemisestä. Mä olen vähän liian ylimalkaisesti tutustunut rataan ja se sitten koiran kanssa kostautuu, kun joutuu improvisoimaan tai käyttämään plan beetä. Ei hyvä. Tänään kyllä pysyin molemmilla radoilla suunnitelmassani ja hyppäriltä oli ainekset nollaan, mä vaan sössin kepit ja sitten vähän keskittyminen katos. Mutta niinkuin sanoin, hauskaa oli tänään!

Vikan kisan jälkeen lähdin Nellin kanssa pienelle jäähdyttelylenkille. Tai niin oli tarkoitus. Kävi kuitenkin niin, että me vähän eksyttiin siihen lähimetsään ja seuraavan kerran tiesin missä ollaan, kun oltiin Tuulissuon Nestellä. Tuli rämmittyä sellanen  1,5 h jossain Liedon metsissä!! Onneks ei satanut! Maksit oli jo ajat sitten lopettanu kisat ja mun niin piti kattoo, miten se agirata olis pitäny viedä koiraa, mut kun oltiin metsässä niin oltiin metsässä! Puhelin mulla oli - ihme ja kumma - mukana ja soitinkin kotiin, että saattaa tovi mennä kun en tiennyt missä olin. Auto oli kentällä auki ja avaimet autossa, tietty. Ettei ne katoo... Joopa joo. Jalat on aika väsyneet nyt.

Russulle muuten onnittelut, oli sekin koiruli saanut valiokellon käyntiin voittamalla ekan radan (me ei oltu sillä) Ja team nipaelkin teki nollan tänään joten grattis. Jaakko ja Zen voitti kaikki radat, kai ne alkaa olla valmiita mm-kisoihin :) Aika hienon näköistä menoa oli kyllä ne radat, jotka mä näin. 

Joo, mutta eipä meille mitään ihmeitä.. koitan päivitellä vähän useammin ;)