Nii, tiedä sitä sitten, mutta vietin sunnuntaipäivän kisatöissä omissa kisoissa. Tällä kertaa seurailin ykkös- ja kakkosluokkia ja oli kyllä tosi kiva nähdä kaikkien tuttujen onnistumisia ja niitä kuuluisia "läheltäpiti"-tilanteita. Hiukan tuli sellanen olo, josko sitä itekki lähtis taas kisailemaan, vaikka tarkotus on ollu, että vuoden vaihteen jälkeen. Epiksiin oon menossa ens keskiviikkona, jos ei mitään ihmeitä tapahdu. Koska koira on kuin ihmisen mieli treeneissä. Pitää vaan saada siirrettyy se hyvä tekeminen kisatilanteeseenkin. On kyllä ihana treenata, kun koira tekee niinkuin mä haluun ja oon suunnitellu tekeväni. Ensi kertaa on sellanen tilanne, että voin treenaamisen takia tehdä radalla jotain persjättöjä einiinjärkeviin kohtiin ja harjoitella valsseja! Mulle aivan luksusta. Toivottavasti tää ei oo ohimenevä kausi, vaan pysyvä olotila.

Viime keskiviikkona tehtiin treeneissä kaks _einiinhelppoa_ rataa tai radan päitkää (kymmenkunta estettä) ja molemmilla helposti nolla heti. Tuntui tosi hyvältä :) :) Ja toinen pätkä loppui keinuun ja radalla oli A-este.

Meijän koirien uudet nimet muuten ovat Pertti ja Lissu. Mää en oo ihan varma, vaikka Nelli alias Pertti Keinonen eli Pertti olis mies naisen ruumiissa. Ja Miina alias Pissa-Liisa eli kotoisammin Lissu taas merkkailee minkä haistelultaan ehtii, jotta siitä nämä nimet. Pertti ei kauheen hyvin tottele nimeään, et mun on ehkä pakko tiukoissa paikoissa käyttää vanhaa nimeä, mutta Lissu heiluttelee tyytyväisenä häntäänsä ihan mille kutsulle vaan. On se pölhö.

Sunnuntaina on näytelmät ja sitte pitäis vetää jälkee Lissulle. Ihmisjälkeä.

Viikonloppuna jännitän myös mm-kisoja, huuh. en tiedä kumpi on pahempaa jos olis ite kisaamassa tai tää että joutuu jännittää muitten puolesta. Kisaaminen ei oo mua kyllä kauheesti jännittänyt, mut viime sunnuntaina jännitin toisten puolesta. siitäkin ajattelin, että tarttee varmaan ilmoittautua kisaamaan, ettei turhaan ala jännittää. Koska koira osaa. Ja määki ehkä jotain osaan :)

Paljon on taas tässä päivittelyjen välissä tapahtunut, mutta koska en jaksa kirjoittaa niistä, niin laitan tiivistetysti ranskalaisin viivoin joitain juttuja...

- veli kihloihin

- sisko kihloihin

- Rampu 5 kk -> kierii, pyörii ja peruuttaa

- Mun laihis tuottaa tulosta