Johtuu siitä, että meillä oli tänään firman tarjoama joululounas, TAI piti olla, mutta se loppui kesken!! Siis niin helvetin ärsyttävää. Se vähä, mitä tuosta lafkasta joskus sais ilmaiseksi, niin jää saamatta kun safkaa on tehty liian vähän. Ok, mä oon tehny tästä varmaan vähän liian ison härkäsen, mutta mun mielestä tollanen asia pitäis hoitaa kunnolla. Ja ok, ilman tais jäädä mun lisäksi kaks muuta, mutta PERIAATE. Ilmainen JOULUlounas on JOULUlounas, eikä mikään kanahässäkkä. Sanon minä!

Hei, tosi kiva, että on tullut kommentteja. Joku käy täällä lukemassa turinointeja ;) ja koiruuksille alkaa varmaan olla hoitopaikatkin lähestulkoon selvillä, kiitokset hoitajille etukäteen (pidän Maija sua jo varmana nakkina :))
Jottei koirauutiset jäisi tältä päivältä, niin vähän eilisistä treeneistä. siis Pemppu (=Nelli) kävi niin kuumana kun ei oo ollu ATT:n hallissa herratieskoska treenaamassa. Se oli kuin pahainen korvaton valkoinen salama, joka säntäili mihin sattuu kauheella vauhdilla ilman järjen häivää. Kuullostaako kenestäkään tutulta?!?! Vauhtia tosiaan oli, mä en edes muista, milloin se olis menny tollasta höökää.. Jalatkaan ei joka kurvissa pitäny vaan muutaman kerran käänsi itteään niin tiukasti, että etupää laahas hiekalla. Aika huvittavan näköistä, mä meinaan ite näin tuon myös. Jaakon kurssista on ollut ainakin se apu, että mulla näytti kaikesta huolimatta olevan aikaakin välillä radalla. outo tunne kertakaikkiaan kun oikeen odottelin koiraa ja aloin jopa hoputtaa sitä.!!! Weird todellakin. Kontaktit sujui kohtuullisesti (A-este ja puomi) meillä oli 18 esteen rata. A:lta tuli kyllä muutaman kerran sellasella loikalla alas, että tsiisus soikoon ja palautin ihan turkista heittämällä... Tuija ei oikeen tykänny siitä tyylistä, mutta ei kyllä sanonutkaan mitään. Eipähän loikannut sen jälkeen kertaakaan. Aika haastava rata, muutama tiukka mutka ja tosi kovalla vauhdilla kepeille, eikä saatu ihan puhdasta rataa kertaakaan tehtyä, mikä jäi vähän harmittamaan. Mun täytyy alkaa harjoitella pitkiä ratoja (vaikka vähän helpompia) mutta että sais tehtyy virheettömästi.

Miinan kanssa treenasin kontakteja ja keppejä ja U-putkea. Kontaktit menee remmillä aika hienosti ja muutaman kerran päästin sen ihan vapaanakin menemään ja hienosti pysähtyi kontaktille eikä sillä ollut mikään kiire pois. Aion käyttää Jaakon opetusta, että palkka ei tule kontaktille kädestä vaan jostain muusta, tällä hetkellä nami maassa/alustalla. Kepit on ihan alussa vasta, mutta sen verran ikä on tehnyt, että Miinakin jaksaa jopa vartin keskittyä! Se on siltä paljon se! Jos sais sen verran treenattua Miinan kanssa, että ens syksynä alottelis kisailua... Miina taitaa olla sellanen koira, että vauhti kasvaa oppimisen myötä mikä sinänsä on kiva Nelliin verrattuna, se kun on painanut alusta alkaen täysillä.

Ne Miinan pennut kyllä tässä mietityttää. Taijan kanssa en sen paremmin oo keksutellu asiasta, muuta kuin joskus kesällä ja se oli sitä mieltä, että kannattais pennuttaa vielä kerran, kun tuli ekoista pennuista niin hyvät. Ja mä haluisin sen uroksen. :) NO juoksu on aikaisintaan huhtikuussa, niin onhan tässä aikaa miettiä...

Ketutus alkaa laskea kun pääsee kirjottaa rakkaista rukkasista! Mä lähden sittenniin suihkuun kun huomenna taas töihin.. yötä!